Ingatlan: Épp hogy csak elkezdték, máris leállt a Margit híd felújítása

Szeretettel köszöntelek a Ingatlanozó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 335 fő
  • Képek - 121 db
  • Videók - 24 db
  • Blogbejegyzések - 193 db
  • Fórumtémák - 30 db
  • Linkek - 70 db

Üdvözlettel,

Ingatlanozó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ingatlanozó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 335 fő
  • Képek - 121 db
  • Videók - 24 db
  • Blogbejegyzések - 193 db
  • Fórumtémák - 30 db
  • Linkek - 70 db

Üdvözlettel,

Ingatlanozó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ingatlanozó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 335 fő
  • Képek - 121 db
  • Videók - 24 db
  • Blogbejegyzések - 193 db
  • Fórumtémák - 30 db
  • Linkek - 70 db

Üdvözlettel,

Ingatlanozó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Ingatlanozó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 335 fő
  • Képek - 121 db
  • Videók - 24 db
  • Blogbejegyzések - 193 db
  • Fórumtémák - 30 db
  • Linkek - 70 db

Üdvözlettel,

Ingatlanozó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Nyúlásmérő bélyegekkel ragasztgatta tele a Margit híd szerkezetét a független statikus. Kiderült, alaposabb szakértői számításokat kell végezni, emiatt a vizsgálat elhúzódik az eredetileg tervezetthez képest. Egy ideig áll a majd felújítás, mert a vizsgálat nélkül nincs hatósági engedély sem.


 

A számítás, és vele az engedély kiadása azért húzódik el az eredeti tervekhez képest, mert a független statikus szakember szerint a tervező egy jobb állagú híddal számolt eredetileg, mint a mostani állapot. Mivel a híd rosszabb állapotú, ezért alaposabb és hosszabb ideig tartó statikai vizsgálatot kell végezni - írja az Index.

A statikai vizsgálatok befejezése előtt a Nemzeti Közlekedési Hatóság nem adhatja ki az engedélyt a felújítási munka elkezdésére. Mint azt az Index a főpolgármesteri hivatalban megtudta, jelenleg olyan munkák folynak, amihez nem kell a hatósági engedély, így például állványozás, dúcolás. Kész az ideiglenes vágányépítés is, a hétvégén állnak át a villamosok a lefektetett repülősínekre.

Ha az állványozás is befejeződik, akkor egy-két hétig előfordulhat, hogy nem látnak munkavégzést a hídon átutazók. A független statikus kontrollszámításain alapuló hatósági engedély kiadását október végére várják, akkortól megkezdődhet a felújítás.

A statikus jelenleg többek között úgynevezett nyúlásmérő bélyegeket erősített fel a hídszerkezetre. Szakemberek szerint azt is fontos, hogy a híd más statikai adatokat produkál teljes forgalom és más adatokat a mostani korlátozott forgalom mellett.

MTI


A Margit híd jövője

 

 

Kidőlő oszlopok, hétvégi ideiglenes kerékpárút, megerősített korlátok, aláhulló vasbetondarabok. Valami ilyesmi lenne a megkérdezett fővárosiak asszociációja második legrégebbi átkelőnkről. Felújításra alaposan megérett már, és tudják ezt a városházán is. A tervek már készen állnak, most már csak a kivetelező kiválasztása van hátra, és ha minden igaz 2009 első felében megkezdődnek a tényleges munkálatok, lezárják a hidat, amin csak a tömegközelekedés, és a gyalogosforgalom mehet át - pár napot kivéve.

 

 

Időszak járda úttest össz %
1876-1935 2,90 11,05 16,86 100
1937-1945 3,00 16,80 22,80 135
1948-2008 3,70 18,00 25,40 151
2010-     28,35
168

 

A Margit híd szélesedése nem ér véget

 

 

A FŐMTERV tervei - pirossal a második ütem

 

 

Forgalmi változások


A tervek szerint a híd immáron harmadszor fog szélesedni. Sajnos ez most sem jár a pillérek hosszabbításával, így azok még beljebb kerülnek az északi oldalon a pályatest alá. Persze terveztek egy második ütemet, de nem tartjuk reálisnak, hogy a város az elkövetkező 10-15 évben sokmilliárd forintot kizárólag egy Duna-híd esztétikai élményének fokozására költene. A híd a partokon további méterekkel lesz szélesebb, hogy a rakparti felhajtósávok hossza megnőhessen, így kevésbé akadályozzák majd dunamenti útjaink forgalmát a feltorlodó járművek. A pesti és budai hídfő, valamint a szigeti megálló is zebrás kapcsolatot kap a járdákkal, ehhez kapcsolódva megszűnik a Frankel Leo utcai és a szigetre vezető gyalogosaluljáró. A híd közepén a középpillér nagyobb szélességét, és az aluljáró eltüntetésével nyert területet kihasználva kicsit nyesnek a kanyarból. A villamos felsővezetékét tartó oszlopok középre kerülnek - archaizáló kivitelben - egyúttal szélesebb lesz a tömegközlekedés által elfoglalt hely, így buszok is közlekedhetnek majd a vágányokon. A hídon bicikliút is helyet kap majd, bár ennek technikai megoldásáról ellentmondó hírek láttak napvilágot az elmúlt hetekben. Eredetileg a híd két oldalán lett volna, a sziget felé kétirányú, a déli oldalon egysávos, az autóforgalommal megegyező irányba. Állítólag a parti pillér áttörésével javítanak majd a budai, dunaparti bicikliút használhatóságán is.

 

 

Eredeti tervek - ez mind újraépül: a korlát, a párkányzat, és a keresztrácsozás

 

 

Műemlékes dolgok


Ami a műemléki munkálatokat illeti. A déli oldalon a hiányzó pillérszobrot újrafaragják. A szárnyhídon ma is látható eredeti korlát újraépül a híd teljes hosszában. Az útpálya öntöttvas párkányzata szintén helyreállításra kerül. A pillérek útpálya feletti, elpusztult kőfaragványai - a koronák, az obeliszkek és címerek - a déli oldalon helyreállításra kerülnek. Az északin ugye nincs mit, mert a pillérek a '47-es szélesítés miatt teljesen az útpálya alá kerültek. Az aszimmetria miatt nem állítják helyre az egykor ezeket díszítő öntöttvas oszlopokat. A terv ezt is a második ütembe utalja. A hídfőkön viszont ugyanezen oszlopok helyre lesznek állítva - 4-4 darab. A parti részek kőburkolatai a szélesítés ellenére az eredeti tervek nyomán lesznek helyreállítva, a vámszedőházakat viszont nem építik vissza itt sem. A legnagyobb dobás azonban a támívek eredeti andrás-keresztes szerkezetének "helyreállítása". Azért az idézőjel, mert az háború előtti és a mostani ívek teljesen mások alakilag. Az egykori szerkezet utánzata azonban mégis visszaépül, amit a híd teherbírása növelésének igénye indokol. Tehát nem csupán esztétizálásról van szó.

 

A felújítás előre becsült költsége: 13.000.000.000 Forint.

 

 


Így fest majd a híd 2010-től

 

 

2010 után a különleges fekvésű és alakú Margit híd régiesedve fogja lezárni északról a világörökségi területet.

 

BDzsH

Címkék: margit híd

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu